لاغری و کاهش وزن

    لاغری و کاهش وزن

    اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلات و معضلاتی است که در تمام سنین بخصوص در سنین بالاتر دیده می شود که میتواند از لحاظ جسمی و روحی روی افراد تاثیر منفی بگذارد به همین دلیل در ادامه بهترین و موثر ترین راه ها برای کاهش وزن سریع را معرفی میکنیم.

    صبحانه را حذف نکنید

    حذف صبحانه به شما برای کاهش وزن کمک نمی کند بلکه میتواند مضر هم باشد. شما می توانید مواد مغذی ضروری را استفاده کنید تا در طول روز احساس گرسنگی نکنید.

    وعده های غذایی منظم بخورید

    خوردن منظم وعده های غذایی در طول روز کمک می کند تا کالری را با سرعت بیشتری بسوزانید. همچنین اشتها را برای خوردن غذاهای پر چربی و قند دار کاهش می دهد.

    سبزیجات و میوه زیاد بخورید

    میوه و سبزیجات دارای کالری و چربی کم ولی در عوض دارای منابع فیبر زیاد هستند که سه ماده ضروری برای کاهش وزن موفق را برای لاغری و کاهش وزن دارا می باشند. همچنین دارای مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

    فعالیت خود را بیشتر کنید

    فعال بودن، کلید کاهش وزن و نگه داشتن آن است. ورزش همچنین می تواند به شما کمک کند تا کالری های اضافی را که نمی توانید از طریق رژیم به تنهایی از بین ببرید، از بین ببرید. فعالیتی را که از انجام لذت می برید و شمارا خسته نمیکند پیدا کنید تا بتوانید همیشه انجام دهید.

    مقدار زیادی آب بنوشید

    گاهی اوقات احساس گرسنگی و تشنگی زیاد میکنید. خوردن آب باعث سوزاندن کالری و شل شدن چربی ها و در نتیجه کاهش وزن می شود. پس در طول روز مقدار زیادی آب مصرف کنید.

    غذاهای دارای فیبر زیاد بخورید

    غذاهای حاوی مقدار زیاد فیبر، میتوانند به شما کمک کنند تا احساس کاملی داشته باشید، که مناسب برای لاغری و کاهش وزن است. فیبر تنها در مواد غذایی و گیاهان مانند: میوه و سبزیجات، جو، نان سبوس دار، برنج قهوه ای و ماکارونی، لوبیا، نخود فرنگی و عدس یافت می شود.

    اطلاعات روی مواد غذای را بخوانید

    خواندن اطاعات رو مواد غذایی می تواند به شما در انتخاب گزینه های سالم تر کمک کند. از اطلاعات کالری روی مواد غذایی استفاده کنید تا میزان و زمان مصرف کالری ، چربی ، قند و … در طول روز را بدانید و شاید خوردن آن برای شما ضرر داشته باشد و برای لاغری و کاهش وزن مناسب نباشد.

    از یک بشقاب کوچک استفاده کنید

    استفاده از بشقاب کوچکتر باعث می شود غذای کمتری بخورید. با استفاده از بشقاب و کاسه های کوچکتر، می توانید به تدریج غذای خود را کم کنید در حالی که احساس گرسنگی هم نکنید. حدودا ۲۰ دقیقه برای معده طول می کشد تا به مغز فرمان سیر بودن را ارسال کند، پس به آرامی غذا بخورید.

    غذاهای ممنوعه را حذف نکنید

    همه غذاها را از برنامه کاهش وزن خود، مخصوصا آنهایی که دوست دارید را حذف نکنید. حذف آن غذاها تنها باعث می شود که بیشتر دوست داشته باشید به سمتش بروید و آن غذاها را بخورید. غذا هایی که دوست دارید را گاهی استفاده کنید ولی کالری روزانه خود را کنترل کنید.

    مواد غذایی غیر ضروری را نگهداری نکنید

    برای جلوگیری از وسوسه، سعی کنید غذاهای غیر ضروری مانند شکلات، بیسکویت، چیپس و نوشیدنی های شیرین را در خانه نگهداری نکنید. در عوض، می توانید از غذاهای سالم مانند میوه ، کیک بدون خامه ، پاپ کورن بدون روغن و آب میوه و … استفاده کنید.

    الکل مصرف نکنید

    مشروبات الکی بخصوص آبجو دارای کالری بسیار زیاد است که نه تنها باعث افزایش وزن می شود بلکه باعث مشکلات و بیماریهای بسیاری می گردد. از مصرف مشروبات الکلی بپرهیزید و یا حداقل کاهش دهید.

    برنامه غذایی هفتگی داشته باشید

    سعی کنید برای خوردن صبحانه، ناهار، شام و تنقلات در طول هفته برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که به کمک این برنامه به میزان کالری مورد نظر خود برسید.

     

    سلام خدمت مخاطبين سایت رمان در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

    اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

    و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

    با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


    شما مخاطبين عزيز سايت رمان از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

    وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

ارسال دیدگاه